Ensomig #589

by Louise Juhl Dalsgaard

Jeg skriver til Christel D. fra kundeservice ved nemlig.com.

Kære Christel D, skriver jeg, jeg har netop – til min store forbløffelse – modtaget 4 liter gammeldags karamelflødeis fra Premier Is. Til gengæld har jeg ikke fået leveret de 4 pakker Chile-rejer, som jeg planlægger at servere for mine svigerforældre, der kommer til sen frokost kl. 14.00. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan flødeis vil fungere som erstatning for rejer i en asiatisk papayasalat: muligvis viser det sig at være et hit – i så fald sender jeg dig opskriften.
Umiddelbart er jeg dog en anelse skeptisk ved tanken, og beder dig derfor kreditere mig 159,80 kroner for de udeblevne rejer.
Finder du tiden, vil det ligeledes være en stor hjælp, om du vil undersøge, hvordan chilerejer (nu for anden gang på en måned) på spektakulær vis får transmogriffet sig om til karamelflødeis.
Min mand mener, at der kan gøres en forretning ud af skidtet – selv foretrækker han nemlig langt hen ad vejen flødeis fremfor både salat med rejer. Han er datalog og ikke afvisende overfor et samarbejde, hvis du og dit firma vil levere de nødvendige algoritmer?
Alt godt og de bedste ønsker for dagen /Louise